Lemah semangat nak bisnes bila prospek anda bagi alasan untuk beli?

Bila kali terakhir anda rasa lemah semangat nak bisnes bila prospek bagi alasan untuk beli? Kelmarin? Semalam? Tadi? Jangan risau. Semua orang yang pernah menjual mesti pernah rasa macam ni. Apa yang penting ialah apa yang anda buat lepas timbul rasa lemah semangat tu. Katakan semalam anda dapat ramai prospek. Tapi dalam ramai-ramai tu seorang…

Baca lagi…

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga. 1) Follow Up Dah tu takkan tidur pulak kan? Sebab yang tertidur tu mungkin prospek kita. Dia juga mungkin terlupa. Tak ada kredit ke. Jadi kita kena ‘jagakan’ dia dengan follow up. Tapi jangan pergi sergah dia pulak. “Cik nak beli ke tak ni?”…

Baca lagi…

Kenapa prospek tak membeli?

Kenapa prospek tak membeli? Prospek boleh kata macam-macam sebab. Tapi betul ke sebab yang dia kata tu? Atau itu cuma alasan je. Jadi anda kena korek apa sebab sebenar tu.   Contoh 1: A: Saya nak kena tanya suami dulu. B: Boleh puan. Puan rasa suami puan akan tanya apa-apa soalan ke tentang perkara ni?…

Baca lagi…

7 elemen copywriting untuk dapatkan jualan.

1) Headline Headline adalah tajuk utama yang perlu ada dalam sebuah iklan untuk menarik perhatian prospek. Anda mempunyai beberapa saat saja untuk tarik perhatian prospek supaya baca iklan sepenuhnya. Cara mudah menarik perhatian mereka adalah: – Gunakan perkataan yang beremosi – Tulis tajuk yang boleh membuatkan mereka rasa ingin tahu – Elakkan daripada penggunaan nama…

Baca lagi…

5 perkara jangan buat kepada prospek yang bagi alasan untuk beli.

Jangan buat 5 perkara ini apabila berdepan dengan prospek yang suka bagi alasan untuk membeli. 1) Jangan bertekak Anda akan hilang peluang untuk buat jualan apabila anda mula bertekak dengan prospek. Walaupun anda betul, itu bukan sebab yang baik untuk mulakan pertengkaran.   2) Jangan serang peribadi Mungkin prospek ambil masa sikit untuk buat keputusan…

Baca lagi…

Page 1 of 8