3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.

prospek-senyap-lepas-tahu-harga

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.

1) Follow Up

Dah tu takkan tidur pulak kan?

Sebab yang tertidur tu mungkin prospek kita.

Dia juga mungkin terlupa. Tak ada kredit ke.

Jadi kita kena ‘jagakan’ dia dengan follow up.

Tapi jangan pergi sergah dia pulak.

“Cik nak beli ke tak ni?”

Ini kurang sopan namanya. Follow up elok-elok.

Bagi salam dulu. Say good morning ke.

Kemudian baru la sembang pasal produk atau servis yang kita nak jual.

 

2) Nilai

Prospek kena nampak yang harga dia bayar berbaloi dengan nilai yang dia dapat.

Kebanyakan kita sibuk beritahu harga.

Tapi apa nilai prospek dapat dengan harga tu tak disebutnya.

Sebab apa? Sebab kita pun tak pasti apa nilainya kan?

Orang tak beli jam dari Swatch. Orang tak beli motor dari Harley Davidson.

Jam dan motor adalah pengantara untuk dapatkan nilai yang orang beli.

 

3) Sebab Lain

Ambil masa sembang dulu dengan prospek.

Cuba korek kenapa dia senyap lepas tahu pasal harga.

Kita mungkin ingat pasal dia tak mampu.

Tapi mungkin dia mampu. Kita je memandai kata dia tak mampu.

Mungkin ada sebab lain. Masa belum sesuai ke. Ada persoalan belum terjawab ke. Tunggu gaji dulu ke. Dia terlupa ke. Bateri kong ke.

Eh ada 1001 sebab lah dia senyap.

Yang penting kita ni jangan mudah putus asa.

Terus berhubung dengan dia cara baik.

Nanti dapatlah sales tu.


Prospek selalu bagi alasan ni kepada anda?

1) Nanti saya fikir dulu

2) Saya tak mampu nak bayar

3) Nanti saya tanya suami dulu

4) Mahal la harga produk ni

5) Kalau ada diskaun saya beli

Nak dapatkan jualan daripada prospek yang bagi alasan ni?

Isikan emel, nama & klik butang biru.

Anda akan diberi skrip jualan secara percuma.

Boleh tanya soalan di bawah. Tiada caj dikenakan.