Bagaimana menjual dengan harga yang anda nak?

Kalau anda sanggup tengok cerita Misteri Wan Peah, anda juga pasti sanggup baca cerita ini. Tabahkan hati, kuatkan iman. Saya akan bawa anda melangkah ke alam harga yang penuh misteri. Antara cara buat pelanggan beli dengan harga yang saya nak adalah dengan meletakkan harga jualan yang lebih tinggi. Contoh: Saya nak jual produk X dengan…

Klik sini untuk baca lagi..

Rahsia harga pakej terbongkar!

Ada sorang mat salleh ni nampak 1 iklan pelik. Iklan tu daripada The Economist. Iklan tu tulis: Pakej Langganan Setahun A) Online = $59 B) Majalah = $125 C) Online + Majalah = $125   Dia pelik. “Eh kenapa pakej B dan C sama harga?” Dia pun telefon pejabat The Economist untuk kepastian. Tapi dia…

Klik sini untuk baca lagi..

Asingkan harga penghantaran atau sekalikan saja?

Pernah tengok kartun Pokemon? Kalau pernah, kita geng. Pernah main Pokemon Go? Kalau tak, kita geng. Banyak lagi kerja lain nak buat kan. Tapi kalau orang yang dah fanatik dengan Pokemon, kad dia pun dijadikan koleksi.     Kad dalam gambar tu harga dia dalam USD700 tau!   Bercakap (bertulis) pasal kad Pokemon, ada 1…

Klik sini untuk baca lagi..

Lemah semangat nak bisnes bila prospek anda bagi alasan untuk beli?

Bila kali terakhir anda rasa lemah semangat nak bisnes bila prospek bagi alasan untuk beli? Kelmarin? Semalam? Tadi? Jangan risau. Semua orang yang pernah menjual mesti pernah rasa macam ni. Apa yang penting ialah apa yang anda buat lepas timbul rasa lemah semangat tu. Katakan semalam anda dapat ramai prospek. Tapi dalam ramai-ramai tu seorang…

Klik sini untuk baca lagi..

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga. 1) Follow Up Dah tu takkan tidur pulak kan? Sebab yang tertidur tu mungkin prospek kita. Dia juga mungkin terlupa. Tak ada kredit ke. Jadi kita kena ‘jagakan’ dia dengan follow up. Tapi jangan pergi sergah dia pulak. “Cik nak beli ke tak ni?”…

Klik sini untuk baca lagi..

Page 4 of 6