Ada sorang dropshipper ni. Kita namakan dia Puan R.

Dia jual produk kecantikan dan kesihatan. Lama dah. Bertahun.

Ini adalah salah satu rahsia dia mampu untuk dapatkan lebih ramai pelanggan. Teruskan membaca kalau serius nak tahu.

Dia ada jual produk X. Produk ni berharga RM70. Dia jual produk ni di FB, di IG dan sebagainya.

Ramai dropshipper lain juga menjual di tempat yang sama. Mula-mula dia pening juga macam mana nak bersaing dengan dropshipper lain ni.

Jadi apa yang dia buat adalah ubah harga jualan yang ditunjukkan kepada bakal pelanggan.

Dropshipper lain jual produk X terus tunjuk harga RM70. Harga ni dah termasuk kos penghantaran.

Puan R ubah harga jadi RM60 dalam iklan-iklan dia. Apa jadi bila dia ubah?

Lebih ramai bakal pelanggan whatsapp dia sebab harga yang dia tunjukkan lebih rendah daripada dropshipper lain.

Bila dia dah yakinkan bakal pelanggan untuk beli produk ni di whatsapp, baru dia bagitau kos penghantaran RM10.

Pelanggan dah takde masalah untuk bayar sebab Puan R dah yakinkan mereka dulu kenapa mereka perlu beli produk tersebut.

Apabila pelanggan beli, mereka tetap bayar harga yang sama je macam dropshipper lain jual iaitu RM70.

Puan R juga tak langgar syarat kena jual dengan harga RM70 yang dah ditetapkan.

Pandai kan Puan R? Hanya dengan gunakan 1 taktik psikologi harga yang simple je pun dah boleh dapatkan lebih ramai pelanggan.