Macam mana nak jual barang harga mahal?

Berapa harga tudung termahal di dunia? RM50,000! Keluaran sebuah syarikat hijab mewah tempatan, Bawal Exclusive. Tudung paling mahal di dunia itu menjadi milik seorang ahli perniagaan dari Kuantan berusia 35 tahun. Penjualan tudung tersebut telah memadamkan rekod jualan sehelai tudung mereka sebelum ini bernilai RM33,000 oleh seorang wanita dari Kelantan pada tahun lepas. Kenapa mereka…

Klik sini untuk baca lagi..

Bagaimana untuk menang dalam perang harga?

Masalah perang harga bukan masalah baru dalam bisnes. Bagi mereka yang baru berniaga, terutamanya peniaga online, masalah ni umpama penamat nyawa bisnes mereka. Sebab mereka tak tahu bagaimana untuk berhadapan dengan pesaing yang mulakan perang harga. Ada beberapa cara untuk anda menang dalam perang harga. Antaranya ialah:   1) Kita Perang Anda tengok persaing turunkan…

Klik sini untuk baca lagi..

Pelanggan tak lari lepas naikkan harga.

Kos untuk keluarkan produk & berikan servis kepada pelanggan semakin hari semakin meningkat. Tapi kebanyakan peniaga takut untuk naikkan harga jualan. Sebab nanti bila naik, pelanggan lari katanya. Tapi kalau pelanggan tak lari dan bisnes rugi pun apa gunanya kan? Ini 6 tip mudah untuk naikkan harga tanpa pelanggan lari dan bisnes kekal untung.  …

Klik sini untuk baca lagi..

Wahai peniaga, kenapa buang harga?

Dah beberapa tahun saya ajar peniaga untuk tetapkan harga jualan yang menguntungkan dan pelanggan suka bayar. Dah banyak kali juga saya kena berdepan dengan peniaga yang suka buang harga. Diskaun melampau, jual murah, potong harga, cantas sana, cantas sini dan yang sewaktu dengannya.   Kenapa buat ni semua? “Nak bersaing dengan peniaga lain.” Selain daripada buang…

Klik sini untuk baca lagi..

Berapa anda kena jual untuk cover kos?

Senang je untuk tahu berapa anda kena jual untuk cover kos. Ada 3 benda anda kena tahu dulu.   1) KOS TETAP Contoh: + Gaji anda + Gaji staf + Internet + Sewa kedai + Mesin + Dan lain-lain = RM21,000   2) KOS BERUBAH PER UNIT Contoh: + Penghantaran + Bahan mentah + Packaging…

Klik sini untuk baca lagi..

Page 1 of 6