4 kesilapan pengiklanan yang biasa bisnes kecil buat. [Poster Percuma]

Apa 4 kesilapan pengiklanan yang biasa bisnes kecil buat?   1) Tak tahu dari mana pelanggan datang Anda buat iklan. Buat di FB, IG dan Youtube. Ramai orang call nak beli. Anda pun jual. Tapi anda tak tahu pun dari mana datang pembeli tu semua. Sebab apa? Sebab semua iklan guna nombor yang sama. Semua…

Klik sini untuk baca lagi..

Nanti saya tanya suami dulu..

Apa nak jawab bila prospek kata, “Nanti saya tanya suami dulu..” Sebelum kita jawab, kita kena pastikan 2 perkara ini dulu. Pertama, prospek kata begitu sebab memang nak minta izin suami ke? Kedua, prospek kata begitu hanya nak bagi alasan ke? Baca contoh skrip di bawah.   A: Nanti saya tanya suami dulu ye.. B: Boleh puan. Puan…

Klik sini untuk baca lagi..

Sorry lah.. saya tak mampu nak bayar.

“Sorry lah.. saya tak mampu nak bayar.” Pernah tak prospek cakap macam ni kepada anda? Apa anda jawab? “Oh tak mampu ke? Takpe saya bayarkan.” Mesti tak jawab macam atas ni kan? Haha.. Okay saya kongsikan apa patut anda buat bila berhadapan dengan situasi macam ni.   Pertama Layankan je. Tunjukkan kita pun bersimpati di…

Klik sini untuk baca lagi..

Tanya bos dulu..

Anda ada kedai? Pernah tak prospek tanya anda atau staf pasal diskaun? Ini ada 1 teknik yang boleh anda gunakan untuk buat prospek hargai diskaun yang diberi dan terus beli. Mari baca perbualan di bawah.   A: Cuba minta staf puan guna teknik jualan ni. Teknik jualan Tanya Bos. B: Macam mana tu tuan? A:…

Klik sini untuk baca lagi..

Mahal la harga produk ni..

Hari ni saya akan ajar bagaimana untuk dapatkan jualan daripada prospek yang bagi alasan, “Mahal la harga produk ni..” Lihat skrip di bawah.   A: Mahal la harga produk ni.. B: Saya faham yang harga sangat penting untuk cik. Selain daripada harga, apa perkara lain yang penting ye? Catit perkara-perkara lain yang prospek bagi tahu.…

Klik sini untuk baca lagi..

Page 1 of 8