fbpx

Pelanggan senyap lepas tahu harga. Apa anda boleh buat?

141 Shares

Apa nak buat bila pelanggan senyap lepas dapat tahu harga?

Pernah tak anda alami pengalaman ni?

Pelanggan tanya pasal harga. Lepas anda dah bagitahu, tiba-tiba dia senyap.

Mesti pernah kan?

Ramai peniaga tak faham kenapa jadi macam tu.

Ramai juga yang tak tahu apa nak buat lepas tu.

Antara sebab pelanggan senyap lepas tahu harga ialah mereka rasa harga tu tak berbaloi.

Kenapa mereka rasa tak berbaloi?

Sebab mereka tak tahu apa nilai yang akan mereka dapat dengan duit yang bakal dibelanjakan.

Jadi apa kena buat?

Tak salah untuk kita bagitahu harga kepada pelanggan.

Cuma jangan berhenti setakat itu saja.

Sambung dengan bina kepercayaan dengan mereka.

Pelanggan mudah membeli dengan orang yang mereka percaya.

Salah satu cara untuk bina kepercayaan adalah dengan bertanya soalan kepada pelanggan.

Maaf ye puan saya tanya. Puan nak beli dress ni untuk diri sendiri atau orang lain? Kalau untuk puan sendiri, boleh saya tahu untuk majlis apa? Mungkin saya boleh cadangkan dress yang paling sesuai untuk majlis yang puan nak pergi tu.

Tunjukkan yang anda ambil berat dengan pelanggan.

Jika pelanggan menjawab soalan tersebut, maka mereka telah mula buka pintu kepercayaan untuk kita.

Maka teruskan dengan beberapa soalan mudah lain lagi.

Kuatkan lagi rasa percaya pelanggan kepada anda.

Lepas tu baru mula cerita lanjut pasal produk.

Bagaimana produk ini boleh selesaikan masalah mereka.

Kenapa mereka perlu bayar dengan harga yang anda bagitahu.

Barulah mereka akan nampak yang harga tu berbaloi.

Panduan Kalis Alasan

10 teknik & 20 skrip jualan untuk dapatkan pelanggan yang suka bagi alasan!

Klik butang di bawah sekarang.
Lemah semangat nak bisnes bila prospek anda bagi alasan untuk beli?
Teknik Jualan

Lemah semangat nak bisnes bila prospek anda bagi alasan untuk beli?

By 2016/12/05 0
Bila kali terakhir anda rasa lemah semangat nak bisnes bila prospek bagi alasan untuk beli? Kelmarin? Semalam? Tadi? Jangan risau.
Mahal la harga produk ni..
Teknik Jualan

Mahal la harga produk ni..

By 2019/08/02 0
Hari ni saya akan ajar bagaimana untuk dapatkan jualan daripada prospek yang bagi alasan, “Mahal la harga produk ni..” Lihat
Bagaimana tukar alasan prospek jadi jualan?
Teknik Jualan

Bagaimana tukar alasan prospek jadi jualan?

By 2016/11/01 0
Prospek minat untuk beli. Tapi mungkin mereka belum bersedia. Jadi mereka berikan alasan. Prospek juga mungkin masih tak nampak keperluan
Pelanggan senyap lepas tahu harga. Apa anda boleh buat?
Teknik Jualan

Pelanggan senyap lepas tahu harga. Apa anda boleh buat?

By 2017/05/01 0
Share141Tweet141 SharesApa nak buat bila pelanggan senyap lepas dapat tahu harga? Pernah tak anda alami pengalaman ni? Pelanggan tanya
3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.
Teknik Jualan

3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga.

By 2016/11/05 0
3 perkara anda boleh buat bila prospek senyap lepas tahu harga. 1) Follow Up Dah tu takkan tidur pulak kan? Sebab yang
Tanya bos dulu..
Teknik Jualan

Tanya bos dulu..

By 2019/08/03 0
Anda ada kedai? Pernah tak prospek tanya anda atau staf pasal diskaun? Ini ada 1 teknik yang boleh anda gunakan untuk
Kenapa prospek tak membeli?
Teknik Jualan

Kenapa prospek tak membeli?

By 2016/11/04 0
Kenapa prospek tak membeli? Prospek boleh kata macam-macam sebab. Tapi betul ke sebab yang dia kata tu? Atau itu cuma
5 perkara jangan buat kepada prospek yang bagi alasan untuk beli.
Teknik Jualan

5 perkara jangan buat kepada prospek yang bagi alasan untuk beli.

By 2016/11/02 0
Jangan buat 5 perkara ini apabila berdepan dengan prospek yang suka bagi alasan untuk membeli. 1) Jangan bertekak Anda akan hilang peluang
Sorry lah.. saya tak mampu nak bayar.
Teknik Jualan

Sorry lah.. saya tak mampu nak bayar.

By 2019/08/04 0
“Sorry lah.. saya tak mampu nak bayar.” Pernah tak prospek cakap macam ni kepada anda? Apa anda jawab? “Oh tak
Nanti saya tanya suami dulu..
Teknik Jualan

Nanti saya tanya suami dulu..

By 2019/08/05 0
Apa nak jawab bila prospek kata, “Nanti saya tanya suami dulu..” Sebelum kita jawab, kita kena pastikan 2 perkara ini dulu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

141 Shares
Share141
Tweet